Monday, December 30, 2013

Jocuri logice


   Inainte de a cunoaste numerele naturale, copilul stabileste contacte nemijlocite cu multimile de obiecte, le descopera proprietatile caracteristice, stabileste relatii intre ele, efectueaza diverse operatii din care rezulta noi multimi, cu noi proprietati caracteristice.
   Toate acestea solicita, exerseaza si pregatesc elementele necesare gandirii: analiza, sinteza, comparatia, abstractizarea, il pregatesc pe copil cu un limbaj adecvat, in stare sa exprime relatiile dintre obiectele lumii inconjuratoare.
   Matematica moderna, desi aparent pledeaza pentru un invatamant abstract, cere sa fie abordata intr-un mod cu totul concret, indeosebi pentru varstele mici. Orice notiune abstracta inclusiv notiunea de numar poate fi insusita constient daca este cladita pe teoria miltimilor si pe logica.
   Se impune o alta ordine de prioritate in predare, acordand intaietate formarii intelectuale si dezvoltarii operatiilor de gandire concreta si abstracta, trecand pe al doilea plan insusirea deprinderilor de calcul. Operatiile logice se invata prin manipularea unor obiecte reale, fara a apela neaparat la numere.
   In organizarea jocurilor se are in vedere experienta acumulata de copii in constituirea unor multimi formate din obiecte din lumea inconjuratoare: mere, margele, nasturi, jucarii etc., pe baza unor proprietati : forma, culoare, marime si grosime.


  1. Marime - cu doua valori: mare, mic.
  2. Culoare - cu trei valori: rosu, galben, albastru.
  3. Forma - cu patru valori: patrat, triunghi, dreptunghi, cerc.
  4. Grosime - cu doua valori: gros, subtire.
   Piesele poseda deci cele patru atribute, in toate combinatiile posibile, fiecare fiind unicat. Exista in total :
2 X 3 X 4 X 2 = 48 PIESE

                                                                   Trusa Dienes

No comments:

Post a Comment