Saturday, January 11, 2014

Activitati matematice in gradinita


   Scopul final al studierii matematicii ca disciplina scolara este nu doar de a rezolva probleme, ci in primul rand, a rezolva probleme asa cum se prezinta ele de-a lungul intregii vieti. Este luat in considerare faptul ca in proiectarea, organizarea si desfasurarea activitatilor matematice in gradinita, cadrul didactic trebuie sa porneasca de la experientele de viata si invatare ale copiilor care pot fi cu siguranta exploatate din perspective ale competentelor si priceperilor logico-matematice solicitate.
  Activitatile matematice inseamna pentru cei mai multi copii rezolvarea de probleme. Deoarece logica copiilor de varsta prescolara este imperfecta, acestia vor aborda problemele matematice si vor cauta solutii in maniera incercare-eroare. Investigarea realitatii se face la varsta prescolara actionand asupra acesteia si verificand solutiile problemelor diverse intalnite. Aceasta modalitate de lucru este insasi sursa de cunoastere a structurilor logice.
  Matematica inseamna performarea unor operatii ale gandirii. Exersarea capacitatii de analiza, sinteza, comparare, generalizare, abstractizare, clasificare, seriere, ordonare, constituie pasi spre conturarea rationamentului logico-matematic.
  Odata cu intrarea in perioada prescolara mare, copilul exerseaza compararea cantitatilor, fiind capabil sa stabileasca egalitatea si inegalitatea grupelor, ordonarea in sir crescator si descrescator.


No comments:

Post a Comment